در گزارش اخیر سازمان آنکتاد از شاخص تجارت الکترونیک بین کسب وکار و مشتری (B2C) سال 2019، میزان آمادگی 152 اقتصاد جهان برای پشتیبانی از خریدآنلاین اندازهگیری و ارزیابی شده است. نتایج نشان می دهد کشور هلند بالاترین آمادگی برای مشارکت و بهرهمندی از تجارت الکترونیکی را داراست. ایران در سال 2019 بعد از روسیه و یونان، 42 امین کشور از منظر شاخص تجارت الکترونیک B2C است که جایگاه آن نسبت به شاخص سال 2018 بهبود 7 پله ای داشته است و در موقعیت بهتری نسبت به کشورهای قطر، ترکیه و چین قرار دارد. از میان کشورهای در حال توسعه، ایران بعد از امارات و مالزی در جایگاه ششم قرار دارد.
●مطالعه این گزارش به طور متوسط 18.4 دقیقه زمان می برد.
نظرات کاربران