با توجه به همهگیری کووید-19 و رویدادهای ژئوپلیتیک اخیر مانند جنگ در اوکراین و تنشهای آمریکا و چین، کسبوکارها با عدم اطمینان قابل توجهی مواجه هستند. در پاسخ به اختلالات ناشی از عرضه و با پیشبینی کاهش سرعت فعالیتهای تجاری در سال 2023، کسبوکارها با هدف محافظت از خود در برابر شوکهای آتی، بر افزایش تابآوری در بلندمدت متمرکز شدهاند.
از طریق تغییرات در عملیات تجاری، بنگاهها تلاش میکنند تا از بستههای کوچک رشد بهره ببرند. سازمان تجارت جهانی (WTO) انتظار دارد حجم تجارت جهانی کالا (متوسط واردات و صادرات کالا) در سال 2023 یک درصد رشد کند، در حالی که در سال 2022 این رقم 3.5 درصد بود. بنابراین، در میان تمام اختلالات، کسبوکارها میتوانند با کشف فرصتهای موجود در مسیر رشد قرار گیرند.
در این گزارش، دیدگاههای بنگاهها در مورد اینکه چگونه کسبوکارها در استراتژیهای خود تابآوری بیشتری ایجاد میکنند، به اشتراک گذاشته میشود؛ که نه تنها به شوکهای امروزی و پیامدهای مرتبط با آنها، بلکه به شوکهایی که احتمالاً در آینده رخ خواهند داد نیز، پاسخ میدهند.
نظرات کاربران