این مقاله سفید تأثیر بالقوه مدلهای زبانی بزرگ را بر وظایف شغلی مبتنی بر زبان ارزیابی میکند و درجه مهارتهای مبتنی بر زبان مورد نیاز و زمان صرف شده برای وظایف را برای تعیین میزان تأثیر بر مشاغل در نظر میگیرد. وظایف روتین و فرآیندگرا که به شدت به زبان متکی هستند، به احتمال زیاد اتوماسیونی شده و با مدلهای زبانی بزرگ جایگزین میشوند. از سوی دیگر، وظایف مربوط به تعامل انسانی به احتمال زیاد افزایش خواهد یافت و به صورت مشترک با مدلهای زبانی بزرگ صورت میپذیرد.
نظرات کاربران