بررسی وضعیت نوآوری بنگاهها در سطح جهان حاکی از این است که بنگاههای با عملکرد بالا و دارای توان رویارویی با شرایط آینده از ویژگیهای مشترکی برخوردارند که آنها را قادر می سازد تا در برابر شوکها و اختلالات، تاب آور و انعطافپذیرتر باشند و به فعالیت های نوآوری خود برای رشد ارزش آفرین. سرعت بخشند. علاوه بر برخورداری از دو ویژگی نیروی انسانی و قابلیتهای فناوری (از جمله هوش مصنوعی)، ویژگی مهم دیگر این گروه بنگاهها حاکمیت فرهنگ نوآوری-محور در آنهاست.
رهبران نوآوری، آماده توسعه محصولات و فرآیندها همراه با ارائه مدلهای نو کسبوکار با تاثیراتی مثبت بر پایداری و انتشار کم کربن در بنگاههای خود هستند. واکنش بنگاهها در سال 2023 پس از عبور از بحران سلامت در مقایسه با سال 2009 (بعد از بحران مالی جهان) متفاوت است و به نظر می رسد در مقایسه با دوره مشابه قبلی، بنگاهها گرایش بیشتری به پیشروی در حوزه های نو دارند.
این گزارش بر اساس نتایج هفدهمین نظرسنجی سالانه انجام شده توسط موسسه مشاوره بوستون از بیش از 1000 مدیر اجرایی در کشورهای جهان در مورد روندهای نوآوری تنظیم شده و به این موضوع که چگونه شرکتهای پیشرو تعهد خود را نسبت به نوآوری بالا میبرند و چگونه نوآوری انعطافپذیری آنها را در برابر شرایط همراه با عدم قطعیت و نااطمینانی افزایش میدهد، پرداخته است.
نظرات کاربران