تا سال 2025، گردشهای کاری هوشمند و تعاملات یکپارچه بین انسانها و ماشینها، احتمالاً به اندازه ترازنامه شرکتها، استاندارد خواهد شد و اغلب کارکنان برای بهینهسازی تقریباً تمامی جنبههای کاری خود، از دادهها استفاده خواهند کرد. این موضوع با توجه به دور نبودن از سال 2025، بر اهمیت آن می افزاید.
بنگاههای داده-محور بر اساس هفت ویژگی، تعریف می شوند. بنگاههای زیادی وجود دارند که حداقل برخی از این ویژگیها را دارا هستند و برخی دیگر نیز به تازگی حرکت خود در این مسیر را آغاز کردهاند. این بنگاه ها قادر هستند از طریق ایجاد موقعیتهای پیشرفت سریع، بالاترین ارزشها را از قابلیتهای مبتنی بر داده بدست آورند. به عنوان مثال، بنگاههایی که در شرایط فعلی ۲۰ درصد از درآمد قبل از بهره و مالیات (EBIT) خود را از طریق هوش مصنوعی کسب میکنند، به احتمال زیاد از روش های مبتنی بر داده در عملیات خود استفاده می کنند و در نتیجه در گروه بنگاه های داده- محور قرار دارند.
هدف این گزارش، ارائه ویژگی های بنگاه های داده-محور و کمک به مدیران اجرایی بنگاه ها برای درک ویژگی شرکتهای مبتنی بر داده و قابلیتهایی که ایجاد میکنند، است.
نظرات کاربران