داده، به عنوان ابزاری قدرتمند، نه تنها به عنوان یک دارایی «اولیه»، که برای سازمان هایی که آنها را جمع آوری و برای هدفی مشخص مورد استفاده قرار می دهند، با ارزش است؛ بلکه یک دارایی «ثانویه»، که از طریق گردش وسیع تر ارزش بیشتری را ایجاد می کند، نیز تلقی می شود. اینکه چطور استفاده «ثانویه» داده به طور ایمن ترویج یابد، موضوع مهم بحث ها در سرتاسر جهان است. براساس آمارهای OECD، داده ها زمانی که به اشتراک گذاشته می شوند و توسط سایر کاربران مورد استفاده قرار می گیرند، 10 تا 20 برابر با ارزش تر هستند و 20 تا 50 برابر برای کل اقتصاد و جامعه موثرترند.
نظرات کاربران