بررسی پتانسیل های صادراتی ایران به کشور امارات متحده عربی

بررسی پتانسیل های صادراتی ایران به کشور امارات متحده عربی

امارات متحده عربی از سال 1994 عضو موافقتنامه عمومی تعرفه و تجارت و از سال 1996 به عضویت سازمان تجارت جهانی درآمده است. کشور امارات در سال 2016، حدود 1.4 درصد از کل واردات جهان را به خود اختصاص داده و بنابراین بازار مصرف قابل توجهی با جمعیت حدود 9 میلیون نفری در مرزهای جنوبی کشور قرار گرفته است. همچنین بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، امارات متحده عربی پس از چین، دومین مقصد صادراتی ایران است که حدود 17 درصد از صادرات کالایی ایران را در سال 1395 در برگرفته است.
در این گزارش، ضمن مرور مهمترین شاخص های اقتصادی کشور امارات، وضعیت صادرات ایران به این کشور و نیازهای عمده وارداتی امارات مورد بررسی قرار می گیرند و در نهایت کدهای تعرفه شش رقمی برای بررسی زمینه های توسعه صادرات ایران به کشور امارات شناسایی می شوند.

نظرات کاربران

نظر خود را بنویسید

23744
ارسال پیام