در سال 1998، OECD مجموعه ای از شاخص های تنظیم بازار محصول (Product Market Regulation -PMR ) را برای ارزیابی وضعیت تنظیم گری یک اقتصاد معرفی و ارائه کرد. این شاخص ها به سیاستگذاران و متخصصان کمک می کند تا درک درستی از جایگاه کشورها در سطح بین المللی در مقایسه با بهترین روش اتخاذ شده داشته باشند، پیشرفت اصلاحات در طول زمان را پیگیری و همچنین پیوندهای میان اقدامات تنظیم گری و عملکرد اقتصادی را بررسی کنند. تنظیم بازار محصول تضمین می کند که بازارها به خوبی کار کرده و از سلامتی و ایمنی مصرف کنندگان، به ویژه از طریق رفع اختلالات بازار، محافظت می شود. با این حال، تنظیم بازار محصولات، اگر به درستی طراحی و ارزیابی نشود، ممکن است ورود کسب و کارهای جدید را بی جهت محدود کرده و رقابت بین شرکت های موجود را نیز محدود یا مخدوش کند.
نظرات کاربران