تنظیم ‏گری بازار محصول و نحوه ارزیابی آن

تنظیم ‏گری بازار محصول و نحوه ارزیابی آن

icon glass متوسط زمان لازم برای مطالعه گزارش: 17.5 دقیقه
pdf download دریافت فایل کامل گزارش
QRCode

در سال 1998، OECD مجموعه ‏ای از شاخص ‏های تنظیم بازار محصول (Product Market Regulation -PMR ) را برای ارزیابی وضعیت تنظیم‏ گری یک اقتصاد معرفی و ارائه کرد. این شاخص‏ ها به سیاست‏گذاران و متخصصان کمک می‏ کند تا درک درستی از جایگاه کشورها در سطح بین المللی در مقایسه با بهترین روش اتخاذ شده داشته باشند، پیشرفت اصلاحات در طول زمان را پیگیری و همچنین پیوندهای میان اقدامات تنظیم‏ گری و عملکرد اقتصادی را بررسی کنند. تنظیم بازار محصول تضمین می ‏کند که بازارها به خوبی کار کرده و از سلامتی و ایمنی مصرف ‏کنندگان، به ویژه از طریق رفع اختلالات بازار، محافظت می‏ شود. با این حال، تنظیم بازار محصولات، اگر به درستی طراحی و ارزیابی نشود، ممکن است ورود کسب و کارهای جدید را بی‏ جهت محدود کرده و رقابت بین شرکت‏ های موجود را نیز محدود یا مخدوش کند.
مهسا رجبی نژاد

نظرات کاربران

نظر خود را بنویسید

23744
ارسال پیام