شرکت های خدمات مالی مجموعه ای از فعالیت ها را برای تسهیل اقتصاد مالی در اقتصاد مدرن انجام می دهند. فعالان این حوزه، بهره گیری از فناوری های روز دنیا، ارتقای کیفیت پولی و مالی و ایجاد شبکه های گسترده پولی و مالی را در دستور کار خود قرار داده و معتقدند که می بایست استراتژی های رهبری و مدیریت کسب و کارها مجدداً ارزیابی شوند تا اطمینان حاصل شود که تعادل مناسبی بین نوآوری، انعطافپذیری، همکاری و عملکرد حاصل میشود. شرکت Capgemini، در ارزیابی آینده خدمات مالی به اثرگذاری فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنعت مالی و بانکی به عنوان عامل کلیدی تاکید کرده است. با توجه به اینکه فناوری و تکنولوژی تمام ابعاد زندگی انسان را تحت تاثیر قرار داده است، تمایل افراد به دریافت خدمات نوین از طریق فناوری های مالی افزایش یافتهاست. در نتیجه هوشمندانه ترین اقدام توسط موسسات مالی، ادغام با خدمات نوین مالی و پیوستن به آن است. با توضیحات ارائه شده، اهمیت و رصد تغییرات در حوزه فناوری مالی و تلاش سیستم های مربوط به این حوزه برای همگام شدن با این تغییرات ضروری است. بنابراین در این گزارش با استناد به مقاله Capgemini به بررسی آینده خدمات مالی با ظهور فناوری های نوین و نمونه هایی خاص از صنعت بیمه و بانکداری پرداخته شده است تا به این ترتیب تصویری از همگرایی روند توسعه فناوری و پویایی صنعت مالی و همچنین زمینه های بالقوه گسترش فعالیت و تداوم فعالیت بانک ها و سیستم های مالی در فضای رو به رشد فناوری در حوزه مالی به دست آید.
نظرات کاربران