در فضای نوین اقتصادی، کسب و کارهای خانوادگی به عنوان کهن ترین سازمان کارآفرینی، عنصری مهم در توسعه نظام اقتصادی و اجتماعی به شمار می روند. کسب و کارهای خانوادگی با فراهم آوردن فرصت های شغلی با سرمایه گذاری اندک، ایجاد ثروت و استخدام نیروی کار، منبع مهمی برای نوآوری در عرضه محصول یا خدمات و منشا تحولات بزرگ در زمینه های صنعتی، تولیدی و خدماتی در سطح سازمان ها، اهمیت بسزایی دارند. نگاهی به نظام اقتصادی کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه گواه این امر است که کسب و کارهای خانوادگی فراگیرترین شکل نهاد تجاری بوده و بخش مهمی از تولید ناخالص داخلی کشورهای جهان را به خود اختصاص می دهند.
با توجه به اهمیت این نوع کسب و کارها بر توسعه اقتصادی، ایجاد ثروت و اشتغال، گزارش حاضر ماهیت این نوع کسب و کارها و اثرات آن را ضمن بررسی عوامل اثرگذار بر توسعه استراتژی های کسب و کار خانوادگی و افزایش ارزش آنه ا مورد ارزیابی قرار می دهد.
نظرات کاربران