آمادگی بنگاه‌های کوچک و متوسط برای مواجهه با آینده

آمادگی بنگاه‌های کوچک و متوسط  برای مواجهه با آینده

بنگاه‏های کوچک و متوسط 90 درصد از تعداد کل بنگاه‌های جهان را تشکیل می‌دهند و تقریباً 70 درصد از اشتغال و تولید ناخالص داخلی (GDP) در سراسر جهان توسط این بنگاه‏ها خلق می‏شود. تحقیقات اخیر مجمع جهانی اقتصاد نشان می‌دهد که 67 درصد از  بنگاه‏های کوچک و متوسط (SMEs) و بنگاه‌های میانی، مبارزه برای بقا را به عنوان چالش اصلی خود قلمداد می‏کنند. دیجیتالی‏ شدن، ارتقای پایداری و حفظ و توسعه استعدادها از محورهای اصلی هستند که می‌تواند آمادگی بنگاه‏های کوچک و متوسط (SMEs) را برای مواجهه با آینده بهبود دهد.
دیجیتالی شدن در تجارت و امور مالی می‌تواند تاثیر زیادی بر افزایش کارایی، کاهش هزینه‌ها، افزایش سرعت و ارتقای شفافیت SMEها داشته باشد. نظرسنجی انجام شده توسط اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) نشان می‌دهد که دیجیتالی‌سازی می‌تواند هزینه‌های مالی تجارت را تا 35 درصد کاهش دهد.
پایداری: تخمین زده می‌شود که بنگاه‌های کوچک و متوسط و میانی، در مجموع تا 70 درصد از آلودگی جهانی را تولید می‏کنند. در حالی که SMEهای تولیدی 64 درصد از آلودگی هوا را موجب می‏شوند، تنها 0.4 درصد از این بنگاه‏ها از سیستم مدیریت زیست محیطی پیروی می‌کنند.
دستیابی به استعدادها و حفظ آنها یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی همه بنگاه‌هاست. اگرچه همه بنگاه‌های بزرگ و کوچک به نوعی با استراتژی‌های گوناگون مدیریت استعداد درگیر هستند، ولی عموماً ریسک‌ها برای بنگاه‏های کوچک و متوسط بیشتر است، زیرا آنها تا حدزیادی به تعداد محدودی از کارکنان جهت اداره امور متکی هستند و در هنگام استعفا و یا ازدست‏دادن کارکنان کلیدی، می‏باید مبارزه و تلاش بیشتری برای حفظ و بهبود وضعیت، کنند.


پریسا مطرانلویی

نظرات کاربران

نظر خود را بنویسید

23744
ارسال پیام